;
تعمیر و نگهداری پمپ خلاء

7 قانون طلایی تعمیر و نگهداری پمپ خلاء که باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود

7 قانون برای تعمیر و نگهداری وکیوم پمپ خلاء برای صرفه جویی در هزینه ها و عمر بیشتر پمپ خلاء;

7 قانون طلایی تعمیر و نگهداری پمپ خلاء

مشکل : پمپ های خلاء اسب های کار آزمایشگاهی هستند و شرایط مورد نیاز برای اجرای بسیاری از برنامه های آزمایشگاهی را فراهم می کنند. متأسفانه، پمپ ها نیز در معرض اسید یا بخارات شیمیایی آلی هستند که می تواند باعث برخی مشکلات تعمیر و نگهداری واقعی شود. به خصوص در پمپ‌های پره‌ای دوار مهر و موم شده روغن، قرار گرفتن روغن در معرض بخارات شیمیایی می‌تواند باعث شکسته شدن روغن شود تا دیگر عملکرد روانکاری حیاتی خود را انجام ندهد. برای محافظت از پمپ نیاز به تعویض منظم روغن است.

 

فراتر از تعویض منظم روغن، چه کاری می توانید انجام دهید تا پمپ خلاء آزمایشگاهی خود را سال ها به طور قابل اعتماد کار کند؟

 

راه حل : از هفت قانون طلایی تعمیر و نگهداری پمپ خلاء پیروی کنید، و می توانید وقفه های سرویس را کاهش دهید و به عمر طولانی پمپ خود کمک کنید.

 

قانون 1: کتابچه راهنمای خود را بخوانید و روغن را به طور منظم چک کنید.

 

دفترچه راهنما را پیدا نمی کنید؟ اکثر کتابچه های راهنمای سازنده به صورت آنلاین در دسترس هستند. دفترچه راهنما را دانلود کنید و آن را برای توصیه های عملیاتی و خدماتی مرور کنید. سپس روغن را طبق برنامه سازنده یا اگر کثیف یا بوی بد به نظر می رسد تعویض کنید.

 

قانون 2: پمپ را با ورودی مسدود شده گرم کنید.

 

با کارکردن پمپ به مدت 20 تا 30 دقیقه با ورودی مسدود شده قبل از اتصال به دستگاه وکیوم، بخار کمتری در روغن پمپ متراکم می شود. برای ساده کردن گرم کردن، یک شیر دستی در خط نصب کنید.

 

قانون 3: هرگز خروجی پمپ را مسدود نکنید.

 

مسدود کردن خروجی پمپ در بهترین حالت باعث توقف پمپ می شود. در بدترین حالت، شرایط فشار بیش از حد در پمپ ممکن است مهر و موم اطراف شیشه دید روغن را شل کند و باعث نشت آن و نیاز به تعمیر شود.

 

قانون 4: از یک تله سرد ورودی برای محافظت از پمپ در برابر بخارات خورنده استفاده کنید.

 

یک تله سرد در ورودی هم پمپ را در برابر بخارات خورنده محافظت می کند و هم بار بخار روی پمپ را کاهش می دهد، بنابراین عملکرد موثرتری دارد. مطمئن شوید که برای حلال های شما به اندازه کافی سرد است، از نیتروژن مایع، به عنوان مثال، برای حلال های بسیار فرار استفاده کنید.

 

قانون 5: هنگام کار با بخارات قابل چگالش از بالاست گاز (پاکسازی مداوم) استفاده کنید.

 

بالاست گاز در پمپ خلاء از هوا برای تقویت میعانات از طریق پمپ به خروجی استفاده می کند و برخی از آنها را از روغن پاک می کند. برای کاربردهایی با بار بخار بالا و گازهای خورنده، یک پمپ هیبریدی (پمپ پره ای دوار/دیافراگمی ترکیبی) مخزن روغن را در خلاء نگه می دارد، بخارات و گازهای تهاجمی را به طور مداوم از روغن پمپ تقطیر می کند، خوردگی را کاهش می دهد و فواصل تعویض روغن را تا حد زیادی افزایش می دهد. .

 

قانون 6: پمپ را از ذرات با فیلتر ورودی محافظت کنید

 

از یک جداکننده ورودی برای جلوگیری از ورود ذرات ساینده به روغن پمپ و مکانیزم چرخش استفاده کنید. با مالیدن کمی روغن بین انگشتان خود ذرات را آزمایش کنید. برای افزایش طول عمر روغن، یک فیلتر روغن درون خطی در نظر بگیرید.

 

قانون 7: پمپ را پس از استفاده روشن کنید تا حلال ها را از روغن پاک کنید.

 

پس از اتمام کار، ورودی پمپ را مسدود کنید، بالاست گاز را باز کنید و پمپ را چند دقیقه قبل از خاموش کردن آن روشن کنید. با کارکردن پمپ در نزدیکی سطح خلاء نهایی خود، اما با جریان هوای خوب، می توان بسیاری از حلال های حل شده در روغن را پاکسازی کرد و باعث کاهش خوردگی داخلی در حین خاموش شدن می شود.

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

ایمیل شما بصورت عمومی نمایش داده نمی شود. فیلد های ستاره دار اجباری است

;